Existují závady, kterými trpí konkrétní značky. Stejně tak ale existují závady, které jsou společné pro všechny značky bez rozdílu. V dnešní době můžeme ještě stále potkávat modely aut staré několik desítky let. Jak je možné, že se takovou dobu dokáží udržet v nejlepší funkčnosti? Pravděpodobně za to může jejich jednododuchá konstrukce a až na několik mechanických dílů, nemají zranitelné části. To se o současných vozech, které jsou složeny z obrovského množství elektrických rozvodů a systémů říct nedá.
Zajímavý pohled se naskytne, když srovnáme například náhradní díly Škoda nebo náhradní díly Volkswagen z dob minulých a současných. Jak na tom budou tyto vozy za několik desítek let? Nejsme sice věštci, abychom určili verdikt z křištálové koule, ale můžeme se obrátit na zajímavou statistiku rakouského autoklubu ARBO, ve kterém jsou popsány nejčastější důvody výjezdu mechaniků za porouchanými auty. Z přehledu je patrné, že největším problém představuje eletrika a elektronika.
- 29 % – Elektroinstalace
- 23 % – Vadný akumulátor:
- 14 % – Mechanické závady
- 12 % – Elektronické systémy
- 6,5 % – Nedostatek paliva
- 5 % – Ztráta klíčů
- 4 % – Vady na pneumatikách
- 2,4 % – Problémy s chladícím systémem
- 4,1 % – Ostatní závady
Na závěr bych ještě rád položil jednu otázku. Upřednostníte raději e-shop s náhradními díly do auta nebo kamennou prodejnu?