Při posuzování úspěšnosti webové stránky nezáleží prioritně na PageRanku, statisícové návštěvnosti nebo na pozicích v Google. Úspěšný firemní web musí zabodovat tím, jak umí vydělávat.
Kolik vydělávají vaše webové stránky?
Je překvapující kolik majitelů webstránek neumí na tuto základní otázku přesnou odpověď, i když si své webové stránky nechali vytvořit právě za účelem zisku. Samozřejmě, většina eshopů umožňuje v administraci systému sledovat přehledně zobrazovány statistiky prodeje. Těžší to je, pokud máte „jen“ klasický firemní web s kontaktními údaji, a přitom nepoužíváte ani objednávkový formulář. Zde pomůže jen se přímo zeptat každého zákazníka jako objevil vaši nabídku.
Informace odkud přicházejí vaši zákazníci patří mezi nejcennější firemní data. Pokud znáte zdroje které vám generují nejvíce zákazníků – a tím pádem nejvíce zisků – je již poměrně jednoduché zaměřit se při budování byznysu tím správným směrem. Proto je skutečně důležité identifikovat všechny zdroje a cesty jejichž prostřednictvím přicházejí na váš web zákazníci, a vést si o tom přehlednou evidenci – přinejhorším i na korkové nástěnce v kanceláři.
Pokud se vám zdá že nemáte dostatek zákazníků, pravděpodobně to bude způsobeno nedostatky vašeho webu (a samozřejmě úspěšnou konkurencí). V každém případě je to nepříjemná situace z níž vede cesta ven jen přes analýzu návštěvnosti webových stránek. Nejlepšími bezplatnými nástroji které vám pomohou nejen s analýzou návštěvnosti jsou Google Analytics a Google Webmaster Tools . Nezapomeňte proto hned po vytvoření webu, eshopu, portálu převést verifikaci vlastnictví webu v obou těchto službách.
Chcete kvalitní webové stránky. Neváhejte nás kontaktovat, postaráme se o to, aby váš nový web vydělval, eNEXT – Tvorba webových stránek